Saya seronok tengok ibubapa ambil inisiatif mengajar anak sendiri membaca. Bagi ibubapa yang nak anak membaca awal, memang merekalah orang yang terbaik untuk mengajar di rumah. Ibubapa dapat mengajar secara santai, with no pressures at all. 

Banyak juga ibubapa upload video mereka mengajar anak membaca di youtube. Syabas & tahniah! Dan terima kasih bagi mereka yang menggunakan product saya, Readeasy Phonics & Bacalah Anakku. 
I’m always excited when I see 4,5, 6 year olds reading in English(especially yg guna Readeasyla…). Cuma kekadang rase macam pronunciation mereka bole dibaiki. How ye? Hehe baiki pronunciation cikgu yang mengajarnya dulu. If parents yang mengajar, maka parents pun kena guna good pronunciation. 
So the least I can do to express my thanks to those who are using my products is to come out with this video SAY IT RIGHT – Readeasy Phonics Book 1.
Saya harap video ini sikit sebanyak akan membantu sesiapa yang mengajar anak kecil membaca dalam B.Inggeris. Tip penting: apabila sedang mengajar membaca adalah penting untuk ibubapa dan guru mengulang sebut perkataan, frasa atau ayat yang dibaca oleh anak. That way they can hear the correct pronunciation and intonation used when reading. InsyaAllah I’ll be coming up with more videos. 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *